Cartografie · Open-source · România

Încercări de cartografie open-source II – Județul Buzău în 1930

După o pauză destul de lungă de la încercările de cartografie open-source, am fost revigorat de participarea la Simpozionul HMEG 2012 de la Cluj-Napoca. Discuțiile avute acolo cu diferite persoane au avut darul de a-mi redeschide apetitul pentru cartografia cu unelte libere, dar și pentru geografia administrativă.

În consecință, după ce am sosit acasă, m-am foit, m-am învârtit și am decis să mai încerc încă o dată să realizez o hartă doar cu software open-source. Pe această cale, țin să mulțumesc colegului Andrei Nacu pentru hărțile etnice georeferențiate și tuturor celor cu care am făcut schimb de idei și experiență la Cluj-Napoca.

Tema a fost una de geografie istorică administrativă, anume Județul Buzău în anul 1930. De astă dată, lucrurile au ieșit așa cum mi-am dorit: am putut realiza harta folosind doar Quantum GIS 1.8.0 și Inkscape 0.38.

Completările, sugestiile, criticile sau întrebările sunt binevenite.

3 gânduri despre „Încercări de cartografie open-source II – Județul Buzău în 1930

  1. Am inteles ca activitatea D-Voastre, D-le Cezar, continua pe noi teme de cercetare istorica si geografica. Din toata inima doresc sa va bucurati si in viitor de sanatate, impliniri si satisfactii!
    Daniel Popescu

  2. In ceeace ma priveste, lucrand la un istoric al satelot Tunarii Vechi si Tunarii Noi de o buna perioada de timp, nu inteleg de ce accesul la unele documente vechi este asa de greoi.Ma refer la hartile ruse din 1835 si 1853 dar si la catagrafiile satelor, documente care ar face lumina in finalizarea lucrarii pe care mi-am propus s-o elaborez.
    Sa auzim numai de bine!
    Daniel Popescu

    1. Domnule Popescu, vă mulțumesc din suflet pentru urări și vă doresc și dumneavoastră asemenea!
      În legătură cu hărțile și documentele la care faceți referire, vreau să vă spun că în România, majoritatea instituțiilor de profil încă nu înțeleg că rostul lor este exact să servească studiilor științifice. Mai mult decât atât, nu avem încă o cultură o accesului liber (apropo de noțiunea de open-source) și ne place să ținem cu dinții de ele, de parcă ne aparțin. Probabil, acesta e unul din motivele pentru care batem pasul pe loc. Totuși, sunt optimist și cred că lucrurile se vor schimba în bine în viitor.

Lasă un răspuns

