Cartografie · România

Încercări de cartografie open-source I – calea ferată Buzău – Nehoiașu 2012

Acum ceva timp îmi pusesem în minte să realizez o hartă doar cu mijloace open-source. Până acum nu am reușit, iar această încercare, cu calea ferată Buzău – Nehoiașu s-a soldat tot cu un eșec.

Din problemele întâmpinate, cele mai cronofage au fost exportul .svg din Quantum GIS și realizarea profilului topografic. Prelucrarea MNAT-ului a fost iarăși dificilă. Pe de altă parte, sunt extrem de mulțumit de Inkscape și îl recomand cu căldură ca înlocuitor de CorelDRAW.

Nu e nimic, mai încercăm.

Subiectul a fost unul drag mie: calea ferată Buzău – Nehoiașu, așa cum arată ea în 2012.  Alături de o hartă simplificată a sa, am introdus și o hartă topologică inspirată din Harry Beck, precum și un profil topografic de-a lungul liniei (sărăcăcios, acum că mă uit la el).

Nu am putut să nu mă-ntreb ce modificări a suferit această linie de-a lungul existenței sale. În urma consultării rapide a unei hărți austriece, mi-au sărit în ochi câteva detalii care nu mai sunt de actualitate. Probabil că următoarea încercare de cartografie open-source o voi centra pe trecutul acestei magistrale.

2 gânduri despre „Încercări de cartografie open-source I – calea ferată Buzău – Nehoiașu 2012

  1. Salut. Sigur! Sunt contribuitor semi-activ la OSM, iar o parte din valea nordică a Buzăului (inclusiv o secțiune de cale ferată) au fost adăugate de mine. Ideea e de a folosi datele de acolo (dar nu numai), pentru a crea o hartă cu software GIS open-source.

Lasă un răspuns

