GIS / SIG și Informație Geografică

Google SketchUp și SIG

Găsisem la un moment dat o scurtă înregistrare video cu o demonstrație în care părți dintr-un fișier *.shp încărcat în ArcGIS 9.x erau exportate automat în Google SketchUp via plugin-ul GIS. Documentul de aici m-a făcut curios să văd despre ce e vorba.

Am descărcat acest plugin, l-am activat folosind instrucțiunile de pe site-ul oficial SketchUp și am încercat să export ceva din ArcGIS. În afară faptului că nu a funcționat, programul a dat o mare eroare și s-a închis automat. După alte două încercări eșuate m-am lăsat păgubaș și am căutat o soluție pe internet.

Se pare că plugin-ul GIS nu mai este valabil pentru versiuni mai noi de SketchUp 6 în tandem cu versiuni mai noi de ArcGIS 9.2 (eu având 7 cu 9.3) și că momentan nu există șanse să apară o versiune nouă.

Atunci, cum se pot importa fișiere *.shp în SketchUp?

Din păcate, acest lucru nu se poate realiza în mod direct. Iată soluția:

1. Se deschide fișierul *.shp dorit într-un soft SIG (sau cu un convertor) care poate exporta fișiere CAD de tip *.dxf sau *dwg.  Eu am ales Global Mapper 11.01.

2. Se alege extensia pentru export, *.dwg sau *.dxf. Aici, am exportat în *.dwg.

3. Se descarcă și se instalează plugin-ul DWG/DXF import plugin for SketchUp 7.1 (presupune desigur existența unei instalări Google SketchUp 7.1).

4. Se deschide Google SketchUp. În meniul File > Import, de acum ar trebui să apară și opțiunea AutoCAD files (*.dwg, *.dxf). Fișierul rezultat la pasul 2 se va încărca fără probleme.

Să sperăm că totuși nu vor lăsa de izbeliște plugin-ul GIS. Deși nu se compară cu AutoCAD sau alte programe specializate, SketchUp este o soluție la îndemână, iar legătura sa cu Google Earth este una de excepție.

Lasă un răspuns

